Waarom 2A?

The real voyage of discovery consists not in seeking new landscapes, but in having new eyes.

Marcel Proust

Van IT als ergernis naar IT die maximaal meewerkt


Lastige en 'onoplosbare' problemen oplossen

Wil je af van de ergernis over de IT bij jezelf of je medewerkers? Of ben je het gevoel zat, dat de IT bij lange na niet doet wat het zou moeten doen en het de organisatie meer in de weg zit dan vooruit helpt?

Bij mij ben je aan het juiste adres als je hiermee aan de slag wilt en de problemen zijn zo lastig, dat je er met de bestaande mensen, werkwijzen en leveranciers niet uitkomt. Ook als de problemen onoplosbaar lijken, kom ik daar graag een keer met je over praten. Ik heb al heel wat 'onoplosbare' problemen opgelost.


Tussen (IT-)manager en specialisten

In de genoemde situaties ontbreekt het overzicht over het probleem, is het probleem groot en zijn de oorzaken onbekend of is de oplossingsrichting totaal onduidelijk. De (IT-)manager heeft zijn handen vol aan het zo goed mogelijk draaiend houden van alles wat wel goed werkt en de beheerders, specialisten en key-users (functioneel en IT) overzien alleen hun eigen deel.
Als je deze vicieuze wilt doorbreken, neem dan contact met mij op. In de loop van de jaren heb ik uitgebreide kennis van en ervaring met audit, bedrijfsprocessen, business intelligence, ERP-applicaties, finance, informatiebeveiliging, IT-infrastructuur, process mining en productiviteitsverbetering opgebouwd. Al deze zaken moeten goed met elkaar samenwerken voor een soepel lopende organisatie en daar speelt IT een centrale rol in.

Juist in situaties waar het overzicht ontbreekt, het probleem complex is en een standaard stappenplan niet werkt, kan ik je helpen om toch een goede en toekomstbestendige oplossing te realiseren.

Anders gezegd: als je een uitdaging hebt, waarvoor bredere en diepgaandere kennis nodig is dan een gewone IT-projectmanager kan bieden en waarbij meer overzicht vereist is dan IT-specialisten kunnen geven, ga ik deze graag mee aan.


Gestructureerd zonder onnodig papierwerk

Doordat elke situatie weer anders is, heb ik geen volledig uitgewerkt stappenplan, wat altijd toegepast kan worden. Toch zit er wel een duidelijke structuur in mijn aanpak. In hoofdlijn bestaat het proces altijd uit de volgende vijf fasen:
  1. Zorgen voor inzicht in de uitdaging of het probleem: waarom is het een uitdaging of probleem, wat is bekend over de bottlenecks, wat zijn belangrijke punten, enz.
  2. Creëren van overzicht over het geheel: wat hangt er allemaal mee samen vanuit processen, informatiesystemen, infrastructuur, beheerders en gebruikers.
  3. Verbinden van business & IT, ofwel: het realiseren van de gewenste vernieuwingen en verbeteringen.
  4. Het optimaliseren van het rendement van de organisatie door de wijzigingen te verankeren in de operationele processen.
  5. Faciliteren van groei en innovatie door de flexibiliteit van de IT te vergroten.

Neem nu contact op om een kosteloze en vrijblijvende kennismakingsafspraak te plannen of kijk eerst verder op de pagina Projecten voor concrete voorbeelden van waar ik organisaties mee help.
PROJECTEN
Share by: